Zaokrętowanie/wyokrętowanie

Zaokrętowanie, czyli odprawa i pierwsze wejście na statek, zazwyczaj rozpoczyna się około 4 godzin przed planowanym wypłynięciem. Dokładną godzinę check-in zawsze znajdziesz w dokumentach podróży. Podczas odprawy każdemu pasażerowi wykonywane jest zdjęcie – jest to wymagane ze względów bezpieczeństwa przy każdym wejściu i wyjściu ze statku. Po okazaniu paszportu i dokumentów otrzymujesz kartę pokładową, która pełni jednocześnie rolę klucza do kabiny, identyfikatora w portach oraz karty, na której rejestrowane są wszystkie zakupy i zamówienia na statku.

Przed podróżą warto uwzględnić godziny wypłynięcia i przypłynięcia statku oraz czas potrzebny na zaokrętowanie, wyokrętowanie i dojazdy z lotniska do portu i z powrotem. Najlepiej zaplanować przylot z odpowiednim wyprzedzeniem, aby uniknąć stresu – w wielu przypadkach późna godzina przylotu wymaga noclegu przed rejsem. Pamiętaj, że statek nie czeka na spóźnionych pasażerów! Zejście ze statku będzie szczegółowo opisane w gazetce pokładowej na dzień przed wyokrętowaniem.

Ostatniego dnia rejsu należy zamknąć swój rachunek, a bagaż główny wraz z dokładnie opisaną naklejką należy wystawić przed drzwi kabiny do określonej godziny. Bagaż zostanie dostarczony do hali głównej mieszczącej się w porcie. 

Dokumenty

Każdy uczestnik jest odpowiedzialny za posiadanie ważnego paszportu (min. 6 miesięcy przed ukończeniem daty ważności) oraz wymaganych wiz (informacji na temat wymaganych wiz udziela organizator). Uwaga: Prosimy nie pakować paszportów, biletów oraz innych dokumentów podróży do głównego bagażu tylko umieścić je w bagażu podręcznym. Podczas rejsu istnieje możliwość zdeponowania ważnych dokumentów, pieniędzy oraz innych kosztownych przedmiotów w sejfie w recepcji. Na wielu statkach sejfy znajdują się również w kabinach.

widok z rejsu po fiordach

Karta pokładowa

W momencie zaokrętowania uczestnik otrzymuje elektroniczną kartę pokładową, która jest jednocześnie kluczem do kabiny, kartą identyfikacyjną przy zejściach i wejściach na statek w odwiedzanych portach, oraz kartą na której rejestrowane są wszystkie zamówienia na statku. Karta pokładowa jest formatu karty kredytowej i należy ją nosić zawsze przy sobie.

Bezgotówkowa płatność na statku

Na pokładzie stosowany jest bezgotówkowy system opłat. Należność reguluje się ostatniego dnia rejsu, gotówką lub kartą kredytową (Visa, MasterCard, inne karty na potwierdzenie) na podstawie zbiorczego rachunku. Karty kredytowe należy zarejestrować przy zaokrętowaniu. W przypadku rozliczenia gotówkowego wymagana jest wpłata depozytu pierwszego dnia rejsu.

Wyżywienie

Na pokładach statków wycieczkowych można odkrywać smaki z całego świata. W cenę każdego rejsu wliczone jest pełne wyżywienie, a restauracje serwują dania kuchni śródziemnomorskiej i międzynarodowej, przygotowane tak, by zadowolić nawet najbardziej wymagające podniebienia. Na większości statków znajdują się także restauracje tematyczne (płatne dodatkowo), w których spróbujesz kuchni m.in. japońskiej, tajskiej, amerykańskiej, meksykańskiej czy francuskiej.

ŚNIADANIE

Dostępne w formie bogatego bufetu lub w restauracji à la carte. Na życzenie można zamówić do kabiny śniadanie kontynentalne (kawa, herbata, woda i soki są w cenie).

LUNCH

Serwowany w kilku restauracjach – od bufetu, przez dania z grilla, po włoską pizzę. Można wybrać również restaurację à la carte. Menu jest różnorodne: dania wegetariańskie, mięsne, ryby, świeże warzywa, a do tego desery i owoce sezonowe (kawa, herbata i woda w cenie).

TEA TIME

Idealny, lekki popołudniowy posiłek: przekąski, sałatki, kanapki, ciasta, ciasteczka oraz kawa i herbata.

OBIADOKOLACJA

Główny posiłek dnia, serwowany w restauracji à la carte w dwóch turach – ok. 19:00 i 21:00. Mile widziane są eleganckie stroje. Alternatywnie można zjeść w bufecie, bez obowiązku stroju wieczorowego (kawa, herbata i woda w cenie na wybranych rejsach).

PRZEKĄSKI O PÓŁNOCY

Na wybranych rejsach dostępny jest bufet dla nocnych marków – od kanapek i sałatek, przez pizzę, aż po słodkości. Dla dzieci przygotowano specjalne zestawy.

POSIŁKI SPECJALNE

Dla osób wymagających specjalnej diety (np. diabetycy, gluten-free) możliwe jest przygotowanie indywidualnego menu – należy zgłosić to przy rezerwacji.

All Inclusive

Na wszystkich statkach bezpłatnie dostępna jest kawa, herbata i woda do posiłków oraz w bufetach samoobsługowych (dodatkowo soki przy śniadaniu). Wszystkie pozostałe napoje, korzystanie z barów i mini barów w kabinie to usługi płatne dodatkowo. Niektóre linie oferują już w cenie domowe wino i piwo podczas lunchu i kolacji. Można wykupić pakiet All Inclusive przed rejsem lub na statku (informacje u organizatora). Warunkiem skorzystania jest jego wykupienie przez wszystkich pasażerów w kabinie na czas całego rejsu. Proponowane są również specjalne pakiety np. opcje bezalkoholowe. 

Recepcja

Recepcja czynna jest całą dobę, a jej pracownicy posługujący się językiem angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim udzielą pasażerom wszystkich potrzebnych informacji i służą pomocą.

Aplikacja pokładowa

Przed rejsem warto pobrać aplikację pokładową linii rejsowej. To wygodne narzędzie, dzięki któremu masz pod ręką wszystkie najważniejsze informacje dotyczące Twojego rejsu. W aplikacji sprawdzisz plan dnia, godziny atrakcji i animacji, dokonasz rezerwacji kolacji, masaży czy wycieczek fakultatywnych, a także zobaczysz aktualny stan swojego konta pokładowego.

Aplikacja pokazuje również mapę statku, lokalizację restauracji, barów i atrakcji, dzięki czemu łatwo odnaleźć się na pokładach. Wiele linii oferuje także czat, dzięki któremu możesz wygodnie kontaktować się z rodziną czy znajomymi na tym samym statku – bez potrzeby korzystania z internetu.

rejs statkiem wycieczkowym
kajuta na statku wycieczkowym

Bezgotówkowa płatność na statku

Ostatniego dnia rejsu należy zamknąć swój rachunek, a bagaż główny wraz z dokładnie opisaną naklejką należy wystawić przed drzwi kabiny do określonej godziny. Bagaż zostanie dostarczony do hali głównej mieszczącej się w porcie. 

Kabiny

Pasażerowie mogą wybrać kabinę idealnie dopasowaną do swoich oczekiwań. Do wyboru są kabiny: wewnętrzne, zewnętrzne (z oknem lub balkonem), przestronne suity oraz najbardziej ekskluzywne penthouse’y. Różnią się one głównie lokalizacją na statku, a wszystkie znajdują się ponad linią wody. Standardowe kabiny to zazwyczaj 2-osobowe pokoje. Kabiny 3- i 4-osobowe oferowane są na zapytanie i wyposażone w łóżka dolne oraz rozkładane górne, przygotowywane przez stewarda. Kabiny jednoosobowe również dostępne są na zapytanie.

Serwis kabinowy jest wliczony w cenę rejsu – kabiny są sprzątane dwa razy dziennie, z regularną wymianą ręczników i możliwością wymiany pościeli na życzenie.

KABINA WEWNĘTRZNA

Przytulna przestrzeń wyposażona w 2 łóżka lub złączone na duże małżeńskie, klimatyzację, TV satelitarną, sejf, telefon, mini bar oraz łazienkę z prysznicem. Powierzchnia: 10–18 m².

KABINA ZEWNĘTRZNA Z OKNEM

Jasna kabina z widokiem na morze. Wyposażenie obejmuje 2 łóżka z możliwością połączenia, klimatyzację, TV, sejf, telefon, mini bar oraz łazienkę. Powierzchnia: 12–20 m².

KABINA ZEWNĘTRZNA Z BALKONEM

Przestrzeń z prywatnym balkonem, idealna do porannej kawy z widokiem na fale. Kabina posiada 2 łóżka z możliwością połączenia, klimatyzację, TV, sejf, telefon, mini bar, łazienkę oraz zestaw balkonowy. Powierzchnia: 13–25 m².

SUITE (APARTAMENT)

Apartament z częścią dzienną i sypialną. Oferuje duże łóżko z możliwością rozdzielenia, klimatyzację, TV satelitarną, radio, telefon, mini bar, sejf oraz komfortową łazienkę (prysznic lub wanna). Powierzchnia od 25 m²; w zależności od statku – z oknem lub balkonem.

PENTHOUSE / YACHT CLUB

Najwyższy standard zakwaterowania. Luksusowe apartamenty o powierzchni od 25 do 120 m² oferują część dzienną i sypialną oraz dostęp do ekskluzywnych usług: prywatne meldowanie, powitanie, concierge, restauracje klubowe, kamerdyner i wiele dodatkowych przywilejów.

Aplikacja pokładowa

Przed rejsem warto pobrać aplikację pokładową linii rejsowej. To wygodne narzędzie, dzięki któremu masz pod ręką wszystkie najważniejsze informacje dotyczące Twojego rejsu. W aplikacji sprawdzisz plan dnia, godziny atrakcji i animacji, dokonasz rezerwacji kolacji, masaży czy wycieczek fakultatywnych, a także zobaczysz aktualny stan swojego konta pokładowego.

Aplikacja pokazuje również mapę statku, lokalizację restauracji, barów i atrakcji, dzięki czemu łatwo odnaleźć się na pokładach. Wiele linii oferuje także czat, dzięki któremu możesz wygodnie kontaktować się z rodziną czy znajomymi na tym samym statku – bez potrzeby korzystania z internetu.

Internet na pokładzie

Na każdym statku dostępne są pakiety internetowe, które można wykupić przed rejsem lub już na pokładzie. Do wyboru są różne opcje: od podstawowych pakietów do komunikatorów po szybki internet umożliwiający streaming czy pracę online. Warto pamiętać, że sygnał satelitarny bywa wolniejszy niż lądowy, ale umożliwia kontakt z bliskimi i korzystanie z aplikacji. Logowanie odbywa się przez pokładową sieć Wi-Fi — jeden pakiet można zwykle przypisać do jednego urządzenia, ale istnieje możliwość przełączania go między telefonem, tabletem czy laptopem.

Garderoba - Dress code

Przede wszystkim pakujemy rzeczy, które zwykle zabieramy na wakacje – statki wycieczkowe to pływające kurorty, w których mamy czuć się wygodnie i swobodnie. Warto zadbać o wygodne obuwie, okulary przeciwsłoneczne, nakrycie głowy oraz strój kąpielowy. Ze względu na chłodniejsze wieczory na morzu dobrze mieć ze sobą coś cieplejszego. Należy pamiętać, że do restauracji nie wchodzimy w strojach plażowych. Podczas zwiedzania miejsc kultu religijnego obowiązuje skromniejszy strój (zakryte ramiona i kolana). Wieczorami mile widziana jest elegancka garderoba, szczególnie podczas wieczorów galowych, kiedy obowiązują stroje bardziej formalne.

Wycieczki fakultatywne

Podczas rejsu dostępne są różnorodne, płatne wycieczki fakultatywne, które pozwalają odkryć najciekawsze zabytki, miejsca i atrakcje każdego portu. Szczegółowy program oraz ceny wycieczek otrzymają Państwo po zalogowaniu w aplikacji oraz po zaokrętowaniu, a zapisy prowadzi biuro wycieczkowe przy recepcji.

Natomiast na rejsach z polskim pilotem organizowane są także wycieczki z polskojęzycznymi przewodnikami – od krótkich przejazdowych City Tour po całodniowe programy łączące zwiedzanie piesze i autokarowe. W wybranych portach pilot prowadzi również spacery krajoznawcze, podczas których korzystamy z lokalnych środków transportu lub taxi, aby jeszcze lepiej poznać odwiedzane miejsca.

 

Choroba morska

Statki wycieczkowe planują trasy tak, by pływać w najlepszych warunkach pogodowych w danym regionie. Jednak ze względu na zmiany klimatyczne mogą pojawiać się drobne anomalie. Dlatego jednostki wyposażone są w nowoczesne systemy satelitarne i stabilizatory, które niemal do zera eliminują dyskomfort podczas rejsu, „choroba morska” praktycznie nie istnieje. Jeśli jednak ktoś odczuje jakiekolwiek niedogodności, na pokładzie dostępne są środki łagodzące objawy choroby morskiej — można je otrzymać w centrum medycznym, w recepcji lub bezpośrednio od swojego stewarda.

Ubezpieczenie

Standardowe ubezpieczenie podróżne jakie zapewnia biuro, obejmuje koszty leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków oraz ubezpieczenie bagażu. Możemy jednak odpłatnie rozszerzyć pakiet ubezpieczenia, np. od chorób przewlekłych. Na statkach wycieczkowych znajduje się centrum medyczne, które jest czynne każdego dnia w określonych godzinach. Istnieje możliwość zamówienia wizyty lekarskiej do kabiny. Opieka medyczna na statku jest płatna, a jej koszt zwracany przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe wyłącznie na podstawie oryginałów dokumentów wystawionych przez lekarza. Osoby, które stale zażywają leki, powinny zabrać wystarczający ich zapas na pokład, gdyż mogą być niedostępne na statku.

Napiwki

Tradycją podróży morskich jest okazywanie uznania załodze poprzez napiwki. Dla Państwa wygody większość armatorów określa sugerowaną wysokość napiwków – kwoty te podajemy zawsze pod tabelami cenowymi.

Na większości statków napiwki są automatycznie doliczane do rachunku pokładowego, co pozwala uniknąć konieczności wręczania ich osobiście. Na wybranych jednostkach obowiązuje natomiast tradycyjna forma – w kabinie znajdują Państwo koperty przygotowane do indywidualnego przekazania napiwku.

W barach napiwek za serwis również bywa automatycznie doliczany do każdego zamówienia.

BIURO PODRÓŻY SUNNY TOUR RENATA PIECHOWICZ

Skontaktuj się z nami!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu! Nasz zespół z chęcią pomoże w wyborze idealnej wycieczki lub rejsu. Razem zaplanujemy Twój wymarzony urlop!